Vanliga frågor

På denna sida finns svar på vanligt förekommande frågor från boende.

Skötselinstruktion Träfönster

Här hittar du skötselinstruktioner för våra träfönster.

TV

Brf Gustav har avtal med Telenor som levererar 17 kanaler via analog signal genom en dosa i varje lägenhet. Dosan finns vanligtvis i vardagsrummet och bör ha ett vitt lock och kabel för TV kopplas in i TV-uttaget. Om dosan har lock i metall behöver Sydantenn byta filtret i dosan – kontakta styrelsen för hjälp med detta.

Den analoga signalen går via kablar från en förstärkare som sitter mitt i huset och boende i trappa 1 samt 11 (de trappuppgångar som befinner längst ifrån förstärkaren) kan därför ha svag signal. Det är inte aktuellt att förstärka signalen då kostnaden för detta inte är försvarbar.

Kanaler som ingår: SVT1, SVT2, TV3, TV4, Kanal 5, TV6, Sjuan, TV8, Kanal 9, TV10, Kanal 11, TV12, SVT Barn/SVT24, Kunskapskanalen, Eurosport, Discovery samt SVTr.

Internet

Alla boende har en upp till 1000/1000 Mbit/s internetuppkoppling via Ownit som ingår i månadsavgiften. Om din internetuppkoppling inte fungerar tillfredsställande kan du kontakta Ownit på tel. 08-525 07 300.

Kalla element

Får du ingen värme i elementen? Titta på filmklippet nedan som visar hur man löser de vanligaste problemen med luftning samt motionering av pigg under termostat. Får du det ändå inte att fungera kan du kontakta styrelsen.