Vanliga frågor

På denna sida lägger vi ut svar på vanligt förekommande frågor från medlemmarna. Hittar du inte det du söker kan du även kolla på denna sida med detaljinformation.

Skötselinstruktion Träfönster

Här hittar du skötselinstruktioner för våra nyrenoverade träfönster.

TV

Brf Gustav har avtal med Sydantenn som levererar 17 kanaler via analog signal genom en dosa i varje lägenhet. Dosan finns vanligtvis i vardagsrummet och bör ha ett vitt lock och kabel för TV kopplas in i TV-uttaget. Om dosan har lock i metall behöver Sydantenn byta filtret i dosan – kontakta styrelsen för hjälp med detta.

Den analoga signalen går via kablar från en förstärkare som sitter mitt i huset och boende i trappa 1 samt 11 (de trappuppgångar som befinner längst ifrån förstärkaren) kan därför ha svag signal. Det är inte aktuellt att förstäkra signalen då kostnaderna inte är försvarbara.

TV-kanaler som ingår: SVT1 , SVT2 , TV3 , TV4, Kanal 5, TV6, 7:an, TV8, TV9, TV10, Kanal 11, TV12, Barnkanalen/SVT24 (samma kanal/delad sändningstid), Eurosport, Kunskapskanalen, Discovery, SVT R.

Internet

Alla boende har en 100/100mBit internetuppkoppling via Ownit som ingår i månadsavgiften. Om din internetupkoppling inte är fullskalig kan du kontakta Ownit  för uppgradering; 08-525 07 300.

Kalla element

Får du ingen värme i elementen?
Titta på filmklippet nedan som visar hur man löser de vanligaste problemen (OBS – titta delar gällande luftning SAMT motionering av pigg under termostat; de kommer efter varandra när filmen börjar). Får du det ändå inte att fungera så kontakta styrelsen.